A z serii #sensomamapoleca kolejna świetna pozycja, idealna do pracy nad rozwojem językowym wszystkich przedszkolaków i dzieci szkolnych, a także dzieci z opóźnionym rozwojem mowy czy różnymi deficytami👦👧Zachwyciłam się nią od pierwszego wejrzenia, zresztą jak wszystkimi pozycjami Małgorzaty Barańskiej/ na moich szkoleniach i warsztatach zawsze powtarzam uczestnikom, że jak napisała to Barańska to polecam w ciemno🧡

Są to propozycje ok. 100 krótkich, rytmicznych i rymowanych wierszyków którymi można bawić się we wszelaki sposób. Autorka dzieli je na 7 obszarów bliskich dziecku: koleżanki i koledzy, w lesie, na łące, na wsi, bajki i baśnie, muzyczny oraz zoo i w podróży. Oczywiście daje także przykłady konkretnych ćwiczeń jakie można wykonać, w pełnym pakiecie zajmuje to jedynie kilkanaście minut.  Są to: słuchanie wierszyka/ odnalezienie pasujące go rymu, zapamiętanie, rytmizowanie, ćwiczenia syntezy i analizy słuchowej oraz zabawa ruchowa w temacie wierszyka🤹‍♂️🤸‍♀️

Do zabawy w domu, przedszkolu, szkole, podczas zajęć edukacyjnych, wyrównawczych, terapeutycznych. Ja widzę ogromny potencjał dla pedagogów, nauczycieli w codziennej pracy oraz logopedów, terapeutów pedagogicznych czy terapeutów SI. Autorka zadbała o chyba wszystkie potrzebne aspekty wspierania percepcji słuchowej, nie zapominając o naturalnej potrzebie ruchu dziecka/ o czym niestety często się zapomina podczas zajęć terapeutycznych. Wierszyki wprost się proszą o wykorzystanie podczas zajęć sensorycznych Smyko-Multisensoryka® zwłaszcza w grupach przedszkolnych i wczesnoszkolnych 🙂 

Ale dlaczego polecam je do domu każdemu dziecku… 

  1. Nam sprawdziły się nawet w tramwaju 🚋czy przedświątecznej kolejce po karpia🐟 Gdy sensocórka znudzona oczekiwaniem zaczynała marudzić, szybko wyciągałam książeczkę z torebki/czego tam jeszcze nie ma ;-)/ i zaczynałyśmy zabawę. 
  2. Dzieci z obniżonym rozwojem komunikacyjnym są często narażone na stres i frustrację. Nie mogąc dzielić się swoimi potrzebami, przeżyciami czy myślami mają zwykle trudności z adaptacją i odnalezieniem się w grupie rówieśniczej. Dlatego codzienne zabawy językowe, mogą temu zapobiegać.
  3. Poziom rozwoju językowego dziecka , które wchodzi w szkolny etap edukacji, jest jednym z czynników determinujących  sukces szkolny. Wpływa on na to, ile dziecko rozumie, zapamiętuje, wykorzystuje i czy dopytuje nauczyciela jeśli coś jest niejasne.

Tak więc serdecznie polecam w dobie mediów cyfrowych i społecznościowych,  wierszyki i zabawy do rozwijania tej bardzo ważnej kompetencji. Rodzicom, opiekunom, nauczycielom, pedagogom, logopedom, terapeutom… i wszystkim zainteresowanym rozwojem dziecka 🙂

Pozdrawiam serdecznie Ola Charęzińska #sensomama

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

©2024 A.Charęzińska. Wspieranie Rozwoju Dzieci

Skontaktuj się

Zostaw mi wiadomość :)

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?

Serwis charezinska.pl wykorzystuje coookies więcej informacji

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij